Pepp och Depp

Blir ännu en hemmakväll idag tror jag. Har blivit det en del de två sista helgerna, förra helgen kände jag för att vara hemma och ta det lugnt och den här skulle jag egentligen velat gå ut och dansa bort all ångest som pirrar innuti mig men mina vänner vägrar betala inträde (GAH! Whats up with that? Det går inte att dansa utan att betala och det är så värt det, man dricker mindre då och sparar ändå in pengarna). Och jag känner inte alls för att sitta hemma hos någon och dricka vin vilket de gör just nu så jag skiter i det. De vet att jag inte mår så bra idag och jag orkar inte med medkänslan. Jag hatar medkänsla så jävla mycket. Det låter otacksamt men jag hatar det. Känns klibbigt.
Nästa vecka blir ganska intensiv tror jag, har tenta på torsdag så det blir massa plugg till den, Amnesty och Greenpeacemöte, massa inbokat med vänner och en vän från Australien som är på rundresa i Europa kommer till Stockholm, Placebokonsert på fredag och på lördag morgon beger jag mig till London med fem jävligt bra människor. Så intensivt men väldigt kul. (Ylva svarar på ditt mail när veckan är över, jag är lika seg som du :P)
Orkar inte med ångest idag men jag klarar mig, jag har två sorters ångest; en handlar om mat och min kropp och den är jävligt jobbig eftersom den oftast leder till hest eller svält, och en som är mer generell och som oftast inte har något uppenbart skäl. Har den senare varianten idag och den är jävlig men lättare att hantera.

På vägen hem ifrån en fika med två vänner stannade jag vid en mataffär och kom hem med pannkakor, spraygrädde, frallor och choklad. Jag vet vad ni tänker? Men nej! Åt pannkakor med lite grädde till lunch, en fralla till mellis och linsgryta med mer bröd till middag. Drack lite varm choklad med grädde och ätit lite vanlig choklad men inte ens hälften. Inte det minsta hetsigt, inte alls. Åt bara vad jag kände för och har ingen ångest över det alls! Jag är lycklig. Skulle jag räkna efter så tror jag inte ens att jag kommit över dagsbehovet.

Och tentan, min förra alltså, som jag var osäker på om jag klarat gick jättebra! Bättre än för 70 % av klassen och det med två veckors svinis. Bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0