Utbrott

Varje gång jag går in på blogg.se så blir jag så irriterad. Är detta verkligen vad vi bryr oss om? Let's dance, melodifestivalen, modebloggar osv osv osv. Bloggar är en fantastisk möjlighet för alla att skriva om vad de vill och läsa om vad de vill och så väljer vi detta?? Jag är inte heller nåt bra exempel för min blogg handlar ju bara om mig själv och mitt gnäll men det finns de som skriver om intressanta och viktiga saker, varför hamnar inte de på första sidan? Just nu händer massor av sjukt viktiga och intressanta saker både i Sverige och omvärlden och ingen jävel bryr sig. Nya EU-fördraget trädde ikraft igår, Demanjuk ställs inför rätta för hans brott under förintelsen, det drar ihop sig mot valår i Sverige, klimatmötet i Köpenhamn är om några dagar. Och så gnäller folk på att politiker fattar fel beslut men har de själva nån jävla aning om nånting alls? NEJ det har de inte. Väldigt få av mina vänner har den minsta koll på vad nya EU-fördraget innebär och varför det är viktigt, hur ska de då kunna göra ett bra och övertänkt val i nästa Europaparlamentval? Om de ens röstar that is.

Nej nu ska jag dyka ner i böckerna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0