Blommig falukorv

Apropå det här inlägget hos Underbara Clara kom jag på nåt skumt jag brukade göra med mat som liten. Min mamma lagade ofta falukorv och jag brukade älska att äta den rå, så hon gav mig alltid en skiva. Hade också lite skumma vanor att gömma mat på olika ställen, främst i spjälorna bakpå en gammal fåtölj. Så jag gömde falukorvskivorna där och glömde bort dem. Så en dag kom jag hem ifrån fritids och var hungrig och kom ihåg alla goda bitar av falukorv jag gömt. Kan fortfarande minnas besvikelsen när allt jag hittade var gamla förtorkade saker som såg ut som bitar av pappas promenadskor.
Så fick jag min första lektion i livsmedelsförvaring..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0