Bästa dagen och jobb

Idag var en sådan där perfekt dag. Den började med noll motivation, försökte plugga men kände mig bara skit. Sen blev en kort fika en eftermiddag hos min bästa vän, blev en middag med åtta pers och öl på en pub. Fint och helt oplanerat, kände bara två personer men det blev en fantastisk stämning och jag känner mig helt utvilad och glad.

Har fått en fantastisk idé för sommarjobb också: polisen! Vore helt perfekt för mig, jag pluggar ju juridik så det vore roligt att vara någonstans där det finns någon sorts anknytning till det. Plus att jag trivs bäst på kontor och min kompis har jobbat där så hon kan gå i god för mig, plus att hennes pappa är polis så han är min referens. Håll tummarna för att jag får det?

Kommentarer
Postat av: Pee

Vad gullig du är! Tack!



Ja du, det där med ständigt ha rösten i huvudet som helatiden maler på om kroppen och maten och träningen och förbuden och måsten och alla de andra tvångsmässiga tankarna.Hur gör man?



Jag kommer ärligt talat inte riktigt ihåg hur jag tog mig ur det, men plötsligt kom jag på att jag inte hetsat och spytt på flera dagar ovh..ja,då blev jag helt enkelt snällare motmig själv och när jag blev sn'llare motmig själv gick det hela bättre.



Har du väldigthöga kravpå dig själv?

Jag läste att du läser juridik,så jag antar att kraven är höga.



Prova attsänk dem lite, kanske inte på studierna men det andra, runt omkring..

Jag lovar att alla andra runt dig förmodligen har samma häga krav och drivs utav samma ständiga malande röst, och grejjen'r att rösten aldrigkommer att blinöjd,om du inte slutar lyssna påden.



Provaatt andas,när det känns som jobbigast.Fokusera på andningen så tystnar rösten, jag lovar!



Nu skall jag prenumerera på din blogg :)



kram och ha en fin dag.

2009-03-28 @ 11:27:56
URL: http://a-dirty-pretty-thing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0