Framsteg, äntligen?

Jag har inte hetsat sen i tisdags. Ingen enormt lång tid men jag hade halkat in i vanor de senaste veckorna och nu verkar jag ha kommit ur dem. Igår åt jag väldigt konstigt för att vara jag, ingen lunch eller middag men småplock och saker i farten. Inget idealt sätt att äta alls men vanligtvis får sådana saker mig att tappa kontrollen och tänka "skitsamma allt har gått åt helvete nu ändå". Men igår gick strålande. Idag tänkte jag köpa godis och ta det lugnt hemma bara, men det finns ingen spänning i det hela. Det där med spänning är svårt att förklara och ni som har erfarenheter av detta vet nog vad jag menar. Som att den där godispåsen man ska unna sig är höjdpunkten av dagen och man bara väntar tills man äntligen får ge sig av och köpa den. Men inte så idag, just nu är jag inte ens sugen och orkar verkligen inte åka in och köpa nåt. Får se om jag vill senare annars kan man ju skita i det.

En annan bra sak var att jag gav mig själv träningsförbud i helgen. Låter knäppt kanske men jag har varit lite småsjuk i veckan och tycker att det är jobbigt att besluta om jag ska träna eller inte, känner mig så dålig om jag inte gör det. Men nu beslutade jag mig för att oavsett så får jag inte träna i helgen, så att jag kan börja igen på måndag och då vara utvilad och pepp. Och det funkar, jag längtar redan. Efter min tenta blir det yoga, sen ska vi ut på kvällen med klassen tror jag. På tisdag ett corepass för jag lär vara för bakis för ett steppass, och på onsdag spinning. Sen får vi se men bra blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0