Kärleken drog iväg nån annanstans


Jag har tagit bort alla bokmärken till bloggar om smalhet. Bloggar om anorexia, bulimi, bantning, övervikt, nu är alla borta och det känns skönt. Idag hade jag en fruktansvärt dålig dag, en dag som får mig att undra om jag kommit någon vart alls. Så jag åt alldeles för mycket och gick en promenad, viskade att ångest bara är en känsla som inte kan skada mig och att varje misstag jag gör ger mig nya lärdomar. Konstigt nog fungerade det till viss del, trycket över bröstet lättade en aning och jag kunde gå hem utan att gråta.

Jag tror verkligen att det är sant att jag lär mig något varje gång saker går fel, men jag tror att man också måste genomföra förändringar enligt dessa lärdomar. Det är där jag brustit, jag förväntar mig att det ska hända av sig själv.
Att ta bort alla bloggar är ett steg, jag vill inte omge mig av dessa tankar längre. Drömmer om ett liv där maten inte är det jag tänker på varje sekund. Måste intala mig själv att jag kan vara nöjd med hur jag ser ut nu. 75 kilo. 174 cm. Var nöjd snälla Sofia. Bli nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0