Läser jag just nu:




Tillsammans med resten av svenska folket om man får tro topplistorna. Men en sådan perfekt film gör boken lockande och den svek mig inte. Fantastiskt bra och gav ett helt annat djup åt karaktärerna än filmen, vilket böcker oftast gör. Jag måste komma ur garderoben och erkänna mig vara en sån där som skriker sig hes när jag ser en film de gjort på en bok jag tycker om, varje litet avsteg ifrån bokens historia skär i hjärtat. I fredags såg jag Världarnas Krig och pumpade upp mig som en kåt träskgroda av indignation. Det finns inget jävla barn i boken, punkt. Och jag tycker inte ens speciellt mycket om boken, det säger en del om nivån på min fanatism.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0