Kvällen

Sitter på köksbänken med fötter ut genom fönstret. Lyssnar på Veronica Maggio som jag egentligen inte gillar men texterna passar mitt humör. Röker fyra cigaretter på rad, inget gör mig glad. Röker bara en.
Ser en kille gå förbi under mina fötter men han ser inte mig. Ingen ser en när man sitter en våning upp. Mysigt, som att titta på en teater.

Min buss kör förbi, stannar inte på min hållplats. Jag känner mig lite bortglömd. Den är tom, bara en metrotidning åker på sätet längst bak.

Går in och tittar på sista säsongen av Scrubs. Min tvättkorg ger upp och kräks kläder på golvet, borde boka en tid kanske. Snart.
Dricker snabbkaffe ur ett martiniglas, det smakar bättre så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0