Självömkande


Jag är sjuk och leker med kameran.
Exet mitt skickar meningslösa sms men jag tänker mest på vad han sagt förut. Om hur hemsk jag är och hur jag aldrig kommer att hitta någon annan. Jag tror att han har rätt.

Jag vet jag vet jag vet det är sånt som alla säger när det är slut men jag tror faktiskt det. När jag var yngre, innan jag träffade honom, bestämde jag mig för att ta livet av mig när jag var 22 om jag inte hittat nån till dess. Sen, tänkte jag, sen blir det för plågsamt att leva. Så tänker jag inte nu men just detta att hitta någon som tycker om mig har alltid varit var jag stressat över mest.

Brukade tänka att om jag blev våldtagen visste jag i alla fall att någon ville ha mig.
Jag har aldrig sagt det till någon för det är för pinsamt men så tänkte jag.
Sanningen är nu att jag kommer aldrig att hitta någon som vill ha mig. Jag är inte söt eller rolig eller smal eller trevlig. Jag är bara en dryg blyg korkad tjej med ful kropp och ansikte.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad du säger en massa strunt, du är ju hur söt som helst med dina rådjursögon. Och du är inte ensam om att tänka så ang att bli våldtagen, vet precis hur det känns när man inte tycker man värd att tyckas om. Det betyder ju inta att man vill bli våldtagen eller hur.

2009-05-11 @ 23:15:21
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Fosco

Nej!



Jag kom precis in på din blogg för första gången, klickade in via din kommentar på tretusenggr. Min första tanke var: "´Väldigt vackra - eller lite kantstötta´- Fan vilket perfekt namn på en blogg!"



Sedan har jag inte läst särskilt mycket än, men det lilla jag läst tyder på att du är klok och empatisk. Och om det är du på bilden i det här inlägget så är du dessutom både söt och snygg.



Personer som säger så som ditt ex sa till dig brukar i regel göra det för att göra sig själva större och starkare än de är, och för att kunna utöva makt över andra människor. De brukar ha fel, och jag tror verkligen att ditt ex har fel. Jag tror att du är allt annat än hemsk, och att du absolut kan hitta någon annan.

2009-05-12 @ 14:50:26
URL: http://fosco.blogg.se/
Postat av: Fosco igen

Och med någon annan så menar och hoppas jag att det ska vara någon som behandlar dig med respekt och högaktning, så som du förtjänar.

2009-05-12 @ 14:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0