Tristesstrassel



Som sjuk har jag tittat ohälsosamt mycket på TV. (Kanske det som gör mig sjuk?) Roas också extremt mycket av hur dåligt textat det mesta är, speciellt på trean. Nyss översatte de abacus (kulram) med just abacus. Visst att det är ett latinskt namn och att abacus går att säga på svenska med men vilket ord använder man oftast? Min elaka sida säger att det är för att översättaren inte fattar vad det betyder...
Bäst är snabbtextningen på Söndagsparty, när allt ska ske i direktsändning. Otroligt roligt hur mycket de missuppfattar.
Japp okej ett riktigt trist inlägg men vad kan förväntas?? Bortsett från en snabbfika med en vän idag har jag inte träffat nån sen i lördags! Jag dör av tristess och pratsjuka, pratade med min lagbok förut idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0