Helgens melankoli.

Jag har ignorerat min blogg lite senaste tiden.

Igår var jag på en sjukt fin grillkväll med vänner och deras vänner, tog en tidig kväll för dagen innan var jag med andra vänner på Debaser Medis och såg Yeah Yeah Yeahs och vi var inte hemma förrän fem. Behövde sova men vaknade med feber och halsont. Svininfluensa jag lovar. Eller räkfrossa kanske?

Allt är så fint ändå vill jag bara gråta.

Min ångest är en risig skog
där blodiga fåglar sjunger
stoltare ödemark finner du nog
men mig kvittar det nu lika

Jag sitter och glor under torra träd
och lyss till de hesa skriken
Jag ligger snart still under tomma träd
och ruttnar bland fågelliken

-Per Lagerkvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0