Nya tag (ännu en gång)




Maten har inte gått bra den här veckan, inte alls. Ingen hets egentligen, mer konstant överätning eller ingen ätning. Mest skit kanske man kan sammanfatta det med? Jag har varit sjuk och på kryssning och bakis och bara i allmänn obalans. Så tänkee prova en ny taktik inför nästa vecka och köra stenhårt ät-schema. Inte med kalorirestriktioner alls, bara se till att äta på bra tider och regelbundet. Så här tänkte jag:

  • Vid åtta = Frukost (havregrynsgröt med banan, hallon och sojamjölk. Har ingen fantasi alls när det gäller frukost)
  • Mellan tio och elva = mellis (en frukt kanske)
  • Vid tolv, ett = Lunch (se till att få med kolhydraterna, har en tendens att ta bort dem)
  • Vid tre = mellis igen (frukt, yoghurt eller så)
  • Vid sex eller sju = middag såklart (KOLHYDRATER återigen)
  • Senare på kvällen = frukt och kesella eller lite mörk choklad kanske?
Låter nog bra va? Säg till om det inte gör det...
Ska lyckas hålla det också, måste verkligen försöka för jag vet ju att jag mår så mycket bättre då och jag behöver verkligen den energin nu för att orka plugga allt som jag behöver.

(och bilden har inget med saken att göra men jag sökte på "mat" och den kom upp)


Kommentarer
Postat av: Lie

Låter hur bra som helst tycker jag. Man mår ju så mycket bättre när man får i sig det kroppen behöver under dagen. Efter ett tag blir det lättare också, när man fått in rutinerna. Kramar!

2009-05-20 @ 18:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0