22/10

Blev det hets igår? Det blev hets igår.
Otroligt hur mycket som ryms i en magsäck.
Gör om, gör rätt. Ska fokusera på att äta 2000 kalorier om dagen, vilket är jättesvårt när jag inte hetsar. Jag går runt och tror att jag gör det men idag när jag faktiskt räknade och höll koll så visade det sig vara mycket mer än jag trott. Så har köpt fetaost, turkisk yoghurt och saker som kan få upp kalorierna en aning. Men idag gick det tillslut, även om jag känner mig som en stoppad gris. Måste inse att jag faktiskt får äta så "mycket" även om jag inte tränat eller gjort nåt liknande. Jag ska försöka vara strikt med att äta så mycket i en vecka nu och se hur det går, kanske gör det saker bättre.

Det är ju helt sjukt vad kaloritabellerna sitter i efter år av räknande, jag behöver inte tänka efter en sekund. Kikärtor, banan, avokado, couscous, morot osv osv osv i all oändlighet, alla siffror sitter som berget. Problemet nu blir nog att inte överskatta alla kalorier, lämna mat på tallriken och försöka lura mig själv. Nejdu den gubben går inte nu!

Är sjukt trött men sitter och väntar på att klockan blir tolv så att jag kan boka in mig på ett danspass nästa vecka, väntar jag till i morgon bitti är det garanterat fullt. I morgon ska jag upp sju och tvätta innan föreläsning vid ett, förhoppningsvis tar jag tag i mig själv och städar lägenheten också; den är full av spår ifrån igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0