23/10

Jag blir chockad när jag märker hur mycket jag överräknar kalorier i vardagen. Det var väldigt länge sen jag senast räknade på allvar men eftersom siffrorna sitter där de sitter så gör jag alltid ett överslag på hur mycket jag fått i mig. Eftersom överslagen alltid har visat att jag fått i mig tillräckligt eller mer än det så har jag sökt förklaringen till varför jag fortfarande hetsar på andra håll. Men nu när jag faktiskt räknar inser jag att jag inte har ätit tillnärmelsevis tillräckligt annars. Ta det inte fel, jag har  inte svultit på två äpplen om dagen eller nåt sånt men det har inte blivit vad det ska, och då är det naturligtvis lättare att hamna i hets.
Dagen har hitills gått bra, sitter just nu och slåss med hjärnan som säger att jag inte behöver äta så mycket mer för jag ska ju dricka vin ikväll och jag kan ju räkna de kalorierna. Men NEJ det ska jag faktiskt inte, dels springer jag runt och dansar och bränner massa när jag är full, dels är det ingen bra idé att ta bort vitaminer och annat bra och ersätta med vin. Jag måste få bort synsättet att kalorier är något dåligt, något nödvändigt ont. Maten jag äter gör massa bra saker för min kropp mer än bara ger energi och de bra sakerna kommer ifrån riktig mat och inte från alkohol. Så visst ska här drickas vin men det betyder inte att jag ska skära ner på annat.
Gud vad läskigt det känns att skriva det. Jag har tydligen massa issues kvar verkar det som, men bra att jag tar tag i dem i alla fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0