Första veckan med 2000 kcal

Första veckan av att äta 2000 kalorier är över. Hur det har gått? Well..
Jag har ätit garanterat mer än jag borde i alla fall tre av dagarna men jag har inte hetsat någonting alls. I går ville jag verkligen, i ett försök att "botgöra" att jag ätit en gång till under natten när jag inte kunde sova så försökte jag äta mindre nästa dag, skitdåligt såklart. Träffade gamla klassisar och tittade på när de åt bullar, helt värdelöst. Så när jag åkte hem vid fem var jag skittrött efter en väldigt intensiv skoldag och för att jag inte sovit, hungrig som fan och såklart var jag tvungen att gå in i mataffären och köpa frukost. Och gud vad jag ville köpa massa skit men NEJ. Jag köpte och åt en pingvinstång och typ tio mandlar med choklad och så åt jag middag och var nöjd. Stolt över mig själv.
Veckan har varit jättesvår, jag har pendlat mellan att vilja dra ner på kalorierna till ingenting och att tänka "skitsamma jag kommer aldrig att vara smal ändå" och vilja äta allt som finns. Men att ha ett kalorimål har hjälpt mig att äta mycket mer under dagarna, vilket har gjort att när jag sen på kvällen velat äta för mycket så har jag gjort det lite, men det har aldrig slagit över i hets för kroppen är ändå ganska nöjd. Så absolut ingen perfekt vecka men på det hela taget ett bra första försök och nästa ska bli bättre hoppas jag.

När det gäller resten av livet känner jag mig bara less. Less på det mesta, men egentligen ska jag bara bita ihop, göra vad jag behöver göra och uppskatta allt fint som finns i mitt liv. I helgen ska jag nog bojkotta alla fester och drinkar och gosa ner mig med filmer, ta promenader, plugga och städa mitt hem. Behövs, det ser ut som skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0