Dagen

Idag har jag:
  • Gått upp vid sju
  • Haft en anställningsintervju vid nio
  • Suttit i skolan och pluggat från tio till ett
  • Besökt Beyond Retros nya affär och blivit besviken- litet och dyrt var det, jajamensan
  • Vandrat till Myrorna och köpt en fin kjol
  • Klippt mig vid tre
  • Suttit vid slussen och gnällt i telefonen till en kompis för att jag hade två timmar att döda
  • Läst Drottningens juvelsmycke i parken utanför Mosebacke
  • Gått på Greenpeacemöte som var bland det bästa jag gjort. Så pepp!
  • Kommit hem och insett att ventilationshantverkarna som var här idag möttes av kringslängda BH:ar, matrester och dammtussar stora som Mårran
Produktiv dag. Bra dag. Varje stund idag ville jag ge upp och gå hem och gömma mig men gjorde jag det? Nej nej nej. Jag fokuserade på att göra idag en dag jag minns istället för en dag som alla andra ångestdagar. Och det funkade, jag for runt hela dagen men hjärnan var på dubbelfart och energin är fortfarande inte slut. Dagar där jag är hemifrån tolv timmar i sträck brukar göra mig nere men idag var det grymt.

Så, Greenpeacemötet då. Jag skickade in en intresseanmälan att bli volontär där för ett tag sen och fick ett mail i förra veckan om att komma på intromöte. Vi var väl kanske tjugo stycken där. Jag var nervös innan och visste inte alls vad det innebar men direkt när jag kom in så var stämningen så sjukt varm och välkomnande och jag vet redan att detta kommer att bli bra. Det är precis vad jag behöver; nya människor, nya utmaningar och saker att fylla min tid med. Pepp så in i helvete.

Kommentarer
Postat av: pelle

kul med greenpeace. ska du bli aktivist nu då? du vet; sänka oljetrålar och sånt? ;)

2009-09-16 @ 20:51:03
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0