ibland blir det bara rätt

Höga klackar, vaniljparfym, vippig kjol med skärp i midjan. Fyrtiotalskappa och lockar i håret. Öl på sunkhak och skämten blir konstigare för varje minut som går. Opepp ett tag sen tar vi oss i kragen och åker in till stan, efter kylan i kön är värmen på dansgolvet klibbig men underbar. Och han som är min fixering för tillfället är där och det är lite spänt men så pratar och dansar och röker och skrattar vi och när han dansar nära är hela jag elektrisk. Hans armar är helt plötsligt omkring mig och hans andedräkt mot min nacke hans mun mot min och jag tänker inte så mycket längre. Vegetarisk mat på Max och mitt ex är med, glad och full och kan bara inte sluta dra grova skämt om att jag ska ligga. Men det spelar ingen roll för min fixering är med och hans arm runt min midja, den passar perfekt där. Tunnelbana vi ska åt samma håll och kyssar kyssar kyssar han vill följa med hem jag säger kan vi inte ses när vi är nyktra någon dag istället och vi bestämmer det. Jag ler hela vägen hem för alla mina paranoior visade sig vara fel och han kunde visst tycka om någon som jag. Jag ler hela vägen hem för jag vågar lita på att han vill ses igen, vågar tysta alla tvivlande röster i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0