Plugg och vikt

Sitter i bibblan i skolan och försöker läsa tryckfrihetsrätt. Intressant men tungt. Smygkikar på gruppen som sitter framför mig; två killar och en tjej. De ser så roliga och bra ut och jag vill veta vad de pluggar men vet i alla fall att inte är det juridik. Det tar på mig mer och mer att jag i princip inte har några vänner i klassen. Inte någon hatsituation precis, alla är trevliga men vi är så olika och klickar inte alls. Det funkar ju just nu men jag kan inte låta bli att fundera på om det ska vara såhär hela tiden? I fyra år till liksom... Just nu har jag ingen chans att lära känna några nya heller, de blir inga grupparbeten eller nåt sånt så man pratar inte med de i klassen om man inte känner varandra sen tidigare. Till på köpet har min enda bra vän hoppat av. Skitkul?

Men jag försöker att inte tänka på det så mycket och träffa många utanför skolan istället. Om jag får volontärjobb på Greenpeace kan jag ju lära känna folk där som är mer som jag. Behöver lite nytt folk i mitt liv känner jag, jag har inte ont om vänner på nåt sätt men omväxling förnöjer? Och så måste jag komma bort ifrån mitt ex lite, det håller inte att vi ses så ofta som vi gör. Inte för att någon av oss har känslor för den andra (även om han inte skulle ha nåt emot att ligga med mig efter vad han säger när han är full) men för att vi faller in i gamla roller och börjar tära på varandra. En annan anledning är att han är kompis med killen som jag gillar och som bara gillar mig när han är full och jag måste få bort honom ur tankarna.

Måste få livet på rätt köl igen. Känns som att jag fått slagsida men jag kan fixa det, såklart jag kan. Har gått ner i vikt också och jag skäms för hur mycket jag gillar det. Är ju egentligen inget farligt om jag går ner men INTE om jag tvingar mig till det eller om jobbiga känslor kommer tillbaka. Den senaste veckan har jag smugit ner matintaget hela tiden, låtsas att det är en bra sak men det är det inte alls.


Kommentarer
Postat av: ebba

Blir inte ni indelade i basgrupper i sthlm? Vi blir indelade i basgrupper av läraren, 4-6 pers, och har samma grupp i 3 mån. Man ska läsa på och lösa uppgiften själv hemma, sedan gå igenom och disskutera ihop i basgruppen, och sedan som grupp presentera ett svar på seminariet. Visserligen blir det mest skol-prat och de man inte klickar med säger man knappt "haft en bra helg" till... men det är ett superbra system för att få bolla sina tankar och få hjälp att förstå litteraturen och frågeställningar iaf.



Min enda "kompis" ifrån universitet gick i min basgrupp förra termin, hade det inte varit för dessa basgrupper hade jag nog inte sagt ett enda ord till någon dessa 3 terminer..!!



Kul att det går bra med greenpeace iaf! Men herregud, hur fan ska du hinna både plugg, skola OCH volontärarbete på samma gång? Akta så du inte bränenr ut dig..?

2009-09-16 @ 22:21:10
URL: http://volimte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0