Klichéer

Jag hatar egenligen klicheer men det finns två jag är svag för:

Livet är inte de dagar man levt utan de dagar man minns - Lite fjantigt men sant ändå. Jag brukar tänka så när det handlar om saker jag är rädd för och inte vill göra utan hellre vill gå hem och somna i trygga soffan. Då fokuserar jag på att även om det är läskigt och kommer att gå skit så är det någonting jag kommer att se tillbaka på och komma ihåg, medan en kväll till hemma inte är nåt att minnas.

Release it, if it comes back it's yours to keep, if it doesn't then it was never yours in the first place - Handlar väl mest om kärlek och jag tänker så väldigt mýcket varje gång jag börjar nojja om killen jag gillar. Av någon anledning gör det mig lugn när jag är osäker och får mig att nojja mindre. Det som händer händer, man ska inte vara för passiv men vid en viss punkt är det bara att slappna av och se vad som ska hända.

Usch, känner mig som Paulo Cohelo. Men det var mitt djupa ögonblick. nu ska jag tillbaka till avtalsrätten.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0