Vinterpepp

Veckan har varit tråkig och stressig, ett grupparbete om personuppgiftslagen skulle in och det slutade med att jag skrev i princip hela själv eftersom min grupp sög och den enda som jag tycker om i gruppen blev sjuk. Vi presenterade det genom ett seminarie där varje person fick poäng efter hur mycket det pratade och resten av min grupp använde det jag kommit på plus gav mig onda blickar om argumenten jag skrivit när de hellre latat sig inte höll. JEII. Måste bli bättre på att delegera, mycket är mitt fel eftersom jag alltid vill ha kontroll och fixa själv. Men surt känns det när jag la tre gånger så mycket tid och energi på det som de andra och de ändå får poäng för det. Bajs.

Kursen jag gör nu är skitsvår och ostrukturerad och jag har haft panik hela veckan för hur jag ska klara tentan. Tyvärr får paniken mig inte att plugga mer utan det slutar med att jag ligger hemma på golvet och tänker på hur korkad jag är. MEN saker blev bättre igår när jag fick tillbaka resultatet för tentan i Europarätt som jag hade innan jul. Jag var jättenervös för den var skitsvår och kände inte att jag hade koll på allt, svamlade en del i svaren. Så kom resultatet: 93 % rätt vilket ger ett stort fett AB. Jag är så sjukt stolt. Nu har jag läst fem kurser och fått AB (högsta betyget, oftast 90 % eller över) på tre och precis under AB, vilket ger ett BA, på de andra två. På ingen tenta har jag varit under 80 % rätt, och det är faktiskt jävligt bra gjort. Jag måste inse att de bra resultaten inte är någon slump, jag är faktiskt bra och jag förtjänar dem.

Idag sitter jag i skolan och pluggar, det går mycket bättre när självförtroendet har kommit igen. Vid två ska jag in till stan och träffa Y, en tjej jag aldrig träffat men faktiskt lärt känna igenom den här bloggen. Nervöst som fan men det är en sjukt fin tjej så det ska nog gå bra, bara vi känner igen varandra! Och ikväll är det fest med alla de bästa + killen jag gillar. Life is good.

Maten går också skitbra, har inte behövt tänka på den alls det här året. Vilket  ibland leder till att jag glömmer bort att äta men då trycker jag i mig mat utan ångest när jag kommer på det. Har till och med börjat gilla hur min kropp ser ut. Jag tycker om mina breda axlar, insvängda midja och kurviga lår. Det är så jag ska se ut liksom.  PEPP!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0